TracTive

TracTive je skutočným novým hráčom na trhu špičkových tlmiacich systémov. Relatívne preto, lebo všetci riaditelia spoločnosti, vrátane hlavného konštruktéra a riaditeľa výroby, patria k najuznávanejším v tomto odvetví s desaťročiami skúseností s vývojom, konštrukciou a výrobou tlmičov pre najrôznejších výrobcov. Ich posledný zamestnávateľ (teda pred spoločnosťou TracTive) sa rozhodol zatvoriť veľkú holandskú továreň, v ktorej pracovali, a hoci dostali ponuku pracovať pre tohto výrobcu v inej krajine, rozhodli sa založiť vlastnú spoločnosť a realizovať nápady, ktoré nemohli realizovať v rámci podnikovej štruktúry svojej predchádzajúcej spoločnosti.
Nová spoločnosť využíva všetko z ich skúseností - od dokonale vybaveného vývojového laboratória (väčšina zariadení je ich vlastnej konštrukcie, pretože potrebné prístroje nikto nevyrába) až po spoluprácu s osvedčenými výrobcami komponentov, ktorí sú overení dlhoročnou spoluprácou s inými značkami pri výrobe tlmičov. Všetka výroba tlmičov TracTive a všetky komponenty v súčasnosti pochádzajú z Európy. Konečná montáž, testovanie a kontrola kvality sa vykonáva v Holandsku v novej továrni v Cuijku, kde sa sústreďuje aj výskum a vývoj. Spoločnosť TracTive poskytuje značnú časť svojich kapacít iným výrobcom na základe zmlúv a licencií OEM a okrem spoločnosti Touratech spolupracuje napríklad s BMW, pre ktorú vyvíja nový elektrický podvozok, ktorý bude k dispozícii na novej generácii motocyklov radu GS atď. Okrem tlmičov pre motocykle spoločnosť vyvíja a vyrába tlmiče na športové účely (pretekárske tlmiče) pre štvorkolky, automobily a najmä snežné skútre. Hlavné ťažisko vývoja je v oblasti poloautomatických a plne automatických podvozkov - t. j. tlmičov, ktoré budú schopné čiastočne alebo úplne automaticky reagovať na meniace sa jazdné podmienky. Spoločnosť TracTive už vyvinula a čiastočne licencovala tento systém pre iných výrobcov, ale v súčasnosti vyvíja plne automatický systém pre seba. V oblasti konvenčných tlmičov ponúka to najlepšie, čo možno v súčasnosti nájsť na trhu, ale za prijateľnejšie ceny a vždy s určitými výhodami pre zákazníkov. V porovnateľnom cenovom rozpätí ponúka vždy niečo viac proti tradičným výrobcom.



TOURATECH SUSPENSION - AUTORIZOVANÉ SERVISNÉ CENTRUM 2017 Ceny za servis TOURATECH SUSPENSION a TRACTIVE tlmičov v našom servisnom centre V súčasnosti sú to jediné servisné centrá v Európe:
Okrem Európy sú servisné strediská aj v: USA, Turecku, Kanade, Peru

Touratech Odpruženie / Servis trakčných tlmičov
od 1. októbra 2017
Tlmiče kúpené od TT-CZ Tlmiče nie sú z TT-CZ
Štandardný (malý) servis po 20/30 tisíc km
Kontrola tlmičov, výmena oleja a dusíka v servise D-XP, výmena povinných dielov podľa predpisov výrobcu. Výmena hlavného tesnenia, ložiska alebo podložky oka, ak sa zistí poškodenie - materiál a práca sú v tomto prípade za príplatok. 2590 Kč (3133 Kč s DPH) 3265Kč (3951 Kč s DPH)
Servis a údržba monoshock 152EUR
90900011 Náhradný olej, doplnenie dusíka, náhradné mandantné diely a kontrola. Výmena v prípade potreby tesnení a puzdier - materiál a práca sa platí navyše.
Kompletný (veľký) servis po 20/30 tisíc km
Kontrola tlmiča, výmena oleja a dusíka a výmena povinných dielov podľa predpisu výrobcu v servisnej stanici D-XP vrátane výmeny hlavného tesnenia, piestneho krúžku, očného ložiska a prípadne prachových krytiek alebo tesnení pre offroad. 3297 Kč (3989Kč s DPH) 4361Kč (5277Kč s DPH)
Kompletný servis monoshock 203EUR
90900012 Náhradný olej, dusíková náplň, povinné náhradné diely a kontrola. Vrátane novej tesniacej hlavy a piestneho krúžku atď. V prípade potreby výmena očného ložiska, tesnení a o-krúžkov/ offroadových tesnení.
Výmena výstupkov tlmiča Cena vrátane rozperiek 1532 Kč (1854 Kč s DPH), Cena bez rozperiek 900 Kč (1089 Kč s DPH)
Výmena ložiska, tesnení (o-krúžkov alebo offroad tesnení) a dištančných podložiek oka tlmiča
Výmena tesnení očí, ložísk a puzdier Cena bez puzdier 1089 Kč vrátane. DPH, Cena s náhradnými puzdrami 1854 Kč s DPH. DPH
Výmena pružiny (silnejšia, slabšia, náhradná...)
Len práca - príplatok za pružinu v závislosti od typu 500 CZK (605Kč s DPH)
90900014 Výmena pružiny monoshock 100EUR
Cena za jar nie je zahrnutá
Servis hydraulického predpätia pružiny 1560 Kč(1888 s DPH)
Servisný manuál hydraulický PA 91 EUR
Čistenie znečistených tlmičov nie je zahrnuté v cene!
Pri všetkých operáciách sa predpokladá štandardné opotrebenie tlmičov z bežnej prevádzky - nie poškodenie v dôsledku havárií a nárazov atď.

TracTive_do_tela2

Výhody tlmičov TracTive oproti konkurencii:

Všetky parametre v porovnateľnej cenovej triede lepšie ako u konkurencie (napr. v základnom cenovom systéme s oddeleným piestom)
Väčšie priemery piestu (46 mm) a telesa tlmiča (nižšie teploty) ako u konkurencie
Patentovaný systém PDS (progresívny systém tlmenia), ktorý zabraňuje tvrdému zastaveniu
Hydraulika predpätia má najväčší pracovný rozsah na trhu (15 mm)
Všetky ložiská z nehrdzavejúcej ocele
Hliníkové telo má o 20 % vyšší odvod tepla
Všetky tlmiče sú minimálne o pätinu ľahšie ako výrobky OEM
Každý tlmič je testovaný vo výrobe 10-krát viac cyklov ako výrobky OEM
Úspešne dosiahol jeden milión pracovných cyklov pri plnom zaťažení a rozsahu počas testovania TUV a KBA
Väčší priemer tŕňa oka (nastaviteľný na voliteľný rozsah 8 mm)
Hlavná tyč tlmiča z CrMo s tvrdým chrómovaným pracovným povrchom
Teleso tlmiča vyrobené z jedného kusu kovaného duralu
Všetky vnútorné povrchy opracované bez odtlačkov nástrojov
Čepele od najlepšieho výrobcu v odvetví
Komponenty tlmiča vyrábané výlučne v Európe
Všetky diely z nehrdzavejúcej ocele
Všetky časti, ktoré sa dotýkajú lopatiek, sú leštené
O-krúžky od talianskeho výrobcu, ktorý dodáva diely pre NASA, presnosť 10-krát vyššia ako ázijské o-krúžky
Vývoj tvorcami systémov ESA a ESA2 a tvorcami nového podvozku BMW GS 2013
Hadice na vonkajšej nádobe majú najväčší priemer (prietok) na trhu v tomto segmente
Hadice Benja a vonkajšie nádoby umožňujú (v závislosti od modelu) voľné otáčanie do ľubovoľnej polohy pre jednoduchú inštaláciu
Vonkajšie nádoby na olej vykované z jedného kusu duralu
Modulárny systém umožňujúci modernizáciu s minimálnym počtom jednotlivých komponentov v celom modelovom rade
Intenzívny vývoj vrátane vývoja elektricky ovládaných tlmičov nárazov a motorov s predklonom vrátane vlastných ovládačov
Víťaz ocenenia za najväčšiu inováciu v odvetví v roku 2011
Konštruktéri a zástupcovia spoločnosti majú desaťročia skúseností v odbore a sú držiteľmi desiatok patentov


V súčasnosti existujú tri základné rady odpruženia Touratech od spoločnosti TracTive:

1) rad Level1 obsahuje lacné tlmiče, ale na rozdiel od konkurencie s deliacim piestom (separačný systém, nie emulzia) s manuálnym nastavením predpätia (nástroj je súčasťou balenia) a širokým rozsahom nastavenia odskoku. Oddeľovací piest zabraňuje tvorbe peny (emulzie) zo zmiešaného oleja a plynu a následnej zmene tlmiacich vlastností. Keďže pri danej konštrukčnej dĺžke (daná maximálna vzdialenosť medzi výstupkami tlmiča) oddeľovací piest nad hlavným piestom znižuje funkčný zdvih (o výšku tohto piesta), môže sa tlmič javiť ako menej vhodný pre offroadové aplikácie. Pri správnej voľbe sily pruženia a predpätia je však tento hendikep vyvážený výhodami konštrukcie oddeľovača - konkrétne stále rovnakými charakteristikami tlmenia a zvýšenou životnosťou olejovej náplne. Pri aplikáciách, kde je zdvih kritický, odporúčame zvoliť tlmič s externou olejovou nádržou (séria Extreme alebo HighEnd), kde dodatočný objem oleja a separačný piest nie sú ovplyvnené zdvihom v tejto nádrži. Tlmič Level1 je možné dodatočne vybaviť hydraulickým predpätím alebo elektrohydraulickým systémom a za paušálny poplatok je možné objednať aj pružinu o jeden stupeň slabšiu alebo o jeden či dva stupne (10 - 20 Nm/mm) silnejšiu.

2) Séria Level2 sú rovnaké tlmiče ako séria Level1, ale s pridaným hydraulickým nastavením predpätia pružiny pomocou mechanického kolieska umiestneného (v závislosti od motocykla) na tele tlmiča alebo na hydraulickej hadici mimo tela tlmiča. Funkčnosť samotného tlmiča je identická s tlmičom Level1, ale tlmič sa dá jednoducho nastaviť tak, aby kompenzoval zmeny zaťaženia (náklad, spolujazdec alebo oboje) otáčaním hydraulického kolieska v pomerne veľkom rozsahu.

3) Séria Level2e sú opäť rovnaké tlmiče ako Level1, ale s pridaným elektromotorom, ktorý poháňa hydrauliku predpätia pružiny. Nastavenie sa ovláda z panelu na riadidlách (súčasť dodávky) v deviatich krokoch, ktoré sú indikované LED diódami pomocou dvojice tlačidiel (+ a -). Hydraulika má o 20 % väčší zdvih ako štandardná mechanická verzia a motor je umiestnený mimo tela tlmiča. V súčasnosti sa neplánuje rozšírenie tohto radu a nahrádza ho rad elektrických tlmičov. Model L2e bol minulý rok úplne vyradený z výroby pre veľmi malý záujem zákazníkov.

4) Séria HighEnd zahŕňa tlmiče s konštrukciou s externou olejovou nádržou s deliacim piestom a dvojicou ventilov na ovládanie rýchlych a pomalých tlmičov (HS/LS). Konštrukcia tlmičov má rovnaký priemer a základné prvky ako séria Level1, ale ponúka 15 mm hydraulického predpätia (o 30 % viac ako konkurencia) a lepšiu nastaviteľnosť (plne nastaviteľný tlmič) s lepším výkonom najmä pri dlhodobom zaťažení

5) Séria Extreme obsahuje tlmiče podobné sérii HighEnd (vždy s hydraulickým predpätím a externou olejovou nádržou s reguláciou HS/LS), ale umožňuje aj nastavenie fyzickej dĺžky tlmiča vďaka oku so skrutkovacou stopkou (-2/+6 mm, čo v závislosti od bicykla môže spôsobiť výšku sedla o 1-4 cm). Okrem toho majú tlmiče radu Extreme štandardne druhý piest PDS, ktorý vďaka postupnej zmene charakteristiky v závislosti od polohy (kompresie) úplne zabraňuje tvrdému zastaveniu pri extrémnom zaťažení. Novo sú k dispozícii aj predné tlmiče radu Extreme, napr. pre model R1200GS. Variantom tohto radu je verzia bez vonkajšej olejovej vane, ale s funkčnosťou tlmiča Extreme - s názvom INLINE EXTREME, kde sú ovládacie prvky kompresie umiestnené v hornej časti tela tlmiča.

6) Séria ACE je úplne nová konštrukcia tlmiča, ktorá využíva elektrodynamický solenoid na riadenie prietoku oleja cez tlmič. Ide teda o "elektrické" klapky, kde riadiaci prúd z riadiacej jednotky ovláda nastavenie klapky (a mení charakteristiku až 10-krát za sekundu). K dispozícii sú kompletné súpravy pre predný aj zadný tlmič, pričom riadiaca jednotka a ovládací panel sú súčasťou zadného tlmiča. Okrem toho riadiaca jednotka reaguje na dynamické zmeny počas jazdy (napr. brzdenie) a mení charakteristiku podvozku úplne nezávisle od jazdca (alebo v piatich úrovniach nastavenia vplyvu) v závislosti od dynamiky pohybu motocykla, ktorú vyhodnocujú snímače a gyroskopy v riadiacej jednotke. K dispozícii sú verzie s elektrickým, hydraulickým alebo mechanickým nastavením predpätia pružín. Verzia Expedition obsahuje oba hydraulické motory (pre predný aj zadný tlmič), lacnejšia verzia obsahuje len zadný hydraulický motor a predné predpätie sa nastavuje kľúčom a počas jazdy sa nemení.

7) Séria Plug and Travel ESA - ide v podstate o rovnaké tlmiče ako séria ACE, ale bez ovládacieho panelu na riadidlách, kde je sada konektorov na pripojenie k ovládaniu originálnych tlmičov ESA. Jazdec teda ovláda všetko tak, ako keby mal pôvodné tlmiče ESA, ale namiesto servomotorov, ktoré otáčajú ovládacími prvkami v preddefinovaných polohách, sa prietok oleja a predpätie mení podľa nastavení odpruženia Touratech. Používateľ získava lepšiu funkčnosť, než mal systém ESA, vďaka poloaktívnemu systému, väčší rozsah predpätia a radikálne menšie zahrievanie tlmičov (a tým aj životnosť olejovej náplne) počas dynamickej jazdy.

8) Séria RACING - ide o tlmiče vychádzajúce z vyššie uvedených modelov, ale optimalizované pre určité pretekárske aplikácie. Zvyčajne ide o tlmiče so zníženou hmotnosťou (veľmi často bez hydrauliky predpätia) a vyladené pre najnáročnejšie aplikácie. Pretekárske tlmiče nevyžadujú zmenu predpätia počas rýchlostnej skúšky, takže hydraulika je zbytočná, a naopak, vyššie tlmenie sa vyžaduje pri veľmi vysokých rýchlostiach pri rallye atď. Tlmiče (a kazety vidlice) zvyčajne ponúkajú zvýšenie zdvihu (+5 - +30 mm)

9) Séria COMPETITION - tlmiče určené na okruhové preteky. Vyrábajú sa v mechanickej a elektromechanickej verzii. Najvyššie modely majú elektrohydraulický aktívny systém zadného tlmiča a ľavej nohy vidlice so solenoidom regulujúcim prietok pri kompresii, pravá vidlica je zvyčajne vybavená mechanickou kazetou tlmiacou odskok. V súčasnosti sa tlmiče vyrábajú pre BMW S1000RR, Suzuki GSX-R1000/750, Yamaha R6 a R1 (len zadný tlmič) a Kawasaki ZX10R.

Viac informácií opretekárskych tlmičoch COMPETITIONnájdete tu.


PODROBNÝ ČLÁNOK O PODVIAZANÍ TOURATECH: Prečítajte si článok o odpružení Touratech v časopise MOTORBIKE v lete 2016

Veľmi zrozumiteľným spôsobom získate prehľad o celom sortimente výrobkov a rozdieloch medzi jednotlivými modelmi.

Článok je k dispozícii vo formáte PDF tu.

8 produktov
eX-TREME + EPA
BMW 1200 GSA (2010-2013) zadné21.12.2023

eX-TREME + EPA BMW 1200 GSA (2010-2013) zadné

Detail
HighEnd rad tlmičov Tractive vyrábaných exkluzívne pre Touratech je primárne určený pre touringové cestovanie s častými zmenami záťaže a jazdných podm...
eX-PERIENCIA + EPA Front BMW 1200 GSA (2010-2013)21.12.2023

eX-PERIENCIA + EPA Front BMW 1200 GSA (2010-2013)

Detail
HighEnd rad tlmičov Tractive vyrábaných exkluzívne pre Touratech je primárne určený pre touringové cestovanie s častými zmenami záťaže a jazdných podm...
Tlmiče TracTive - séria Touratech Suspension Level121.05.2019

Tlmiče TracTive - séria Touratech Suspension Level1

Detail
Tlmiče rady LEVEL 1 sú OEM tlmiče vyrábané firmou TracTive výhradne pre tour a nie sú dostupné inak ako prostredníctvom predajcov Tour. Level 1 je zák...
Tlmiče TracTive - séria Touratech Suspension Level221.05.2019

Tlmiče TracTive - séria Touratech Suspension Level2

Detail
Tlmiče rady LEVEL 2 sú OEM tlmiče vyrábané firmou TracTive výhradne pre tour a nie sú dostupné inak ako prostredníctvom predajcov Tour. Level2 je zákl...
Tlmiče TracTive - séria Touratech Suspension Level2e21.05.2019

Tlmiče TracTive - séria Touratech Suspension Level2e

Detail
Tlmiče rady level2 sú OEM tlmiče vyrábané firmou TracTive výhradne pre tour a nie sú dostupné inak ako prostredníctvom predajcov Tour. Level2 je zákla...
Tlmiče TracTive - Touratech Suspension High-End series21.05.2019

Tlmiče TracTive - Touratech Suspension High-End series

Detail
HighEnd rad tlmičov Tractive vyrábaných exkluzívne pre Tour je primárne určená pre touringové cestovanie s častými zmenami záťaže a jazdných podmienok...
Prečo si zaobstarať odpruženie Touratech od spoločnosti TracTive?20.05.2019

Prečo si zaobstarať odpruženie Touratech od spoločnosti TracTive?

Detail
Neustále riešime otázky zákazníkov, ktorí po nás chcú nejakej "porovnaní" s tlmičmi iných výrobcov alebo zoznam toho, čo je na našich tlmičo...
Tlmiče TracTive - Touratech Suspension Extreme Series20.05.2019

Tlmiče TracTive - Touratech Suspension Extreme Series

Detail
Ako už napovedá názov, rad Extreme je to najlepšie, čo v súčasnosti ponúka tour Suspension v produktovej ponuke tlmičov. Tlmiče Extreme vychádza z kon...
Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povoliť všetkoNepovoľovať cookies